Klasifikacija malih (0, 1) matrica

Neka je A_{n} skup kvadratnih (0, 1) matrica reda n. U skupovima A_{n}, n ≤ 8, pronadjeni su svi predstavnici (leksikografski najmanje matrice) klasa ekvivalencije u odnosu na permutovanje vrsta i kolona. Ovakva klasifikacija omogućava proveru različitih činjenica pregledanjem spiskova predstavnika. Na primer, ustanovljeno je da regularnih (0, 1) matrica reda 8 ima 10160459763342013440, videti

http://www.research.att.com/~njas/sequences/A055165.

Neka dalje D_{n} skup apsolutnih vrednosti determinanti matrica iz A_{n}, i neka je a_{n} najmanji prirodni broj van skupa D_{n}. Tada je

D_{9} = {0 − 102, 104, 105, 108, 110, 112, 116, 117, 120, 125, 128, 144} i a_{9} = 103, videti

http://www.research.att.com/%7Enjas/sequences/A013588;

Rad o kome je reč i rezultati klasifikacije mogu se pronaći na adresama

http://www.matf.bg.ac.rs/~ezivkovm/publications/01classif.pdf

odnosno

http://www.matf.bg.ac.rs/~ezivkovm/01matrices.htm.